بسمه تعالی

دوستی داشتم عزیز، شاید بیشتر از دوست که همیشه وقتی به چپ و راست می رسید می گفت ٬٬ یک نفر یا انقلابی هست یا نیست، حزب هم فقط یا حزب انقلابی هست یا حزب ضد انقلابی، زیاد چرت و پرت نگیم ٬٬

در اوایل عسر رنسانس، دولت شهر فلورانس با اعراب و هند و چین تجارت های زمینی و دریایی می کرد. بدین جهت بسیاری از این طریق ثروتمند شدند. لذا دو نوع مختلف ثروت و ثروتمند در اروپا رواج یافت. البته که احزاب فیٔودال بر علیه احزاب لیبرال حرکت می کردند لکن در اصل هر دو ثروتمند بودند.

اما در انقلاب کبیر فرانسه، برای اولین بار احزاب فیٔودال و لیبرال به دو طرفین چپ و راست تقسیم شدند. اما در آن زمان طرف چپ سنا، محل نشست افرادی بود که به کمونیست و جامعه گرایی باور داشتند. اما امروز چپ نماد لیبرال ها است!

در حقیقت باید برگشت به انگلستان، برای اولین بار انگلستان مجلس را به دو قسمت عوام و خواص تقسیم کرد. جالب است سمت راست حقوق فقرا را حفظ می کرد در حالی که اکنون بالعکس آن تصور می شود.

در حقیقت، اگر حزبی را بخواهیم مدافع حقوق فقرا بدانیم این حزب کمونیسم است، البته ما آنرا خوب نمی دانیم اما به هر حال اصولا نه چپ بخاطر اینکه ثروتمندان گدشته را  در گذشته و اکنون ثروتمندان الان را محافظت و راست هم بالعکس چپ این کار را می کند، از فقرا حمایت نمی کنند لذا؟؟؟؟ هیچ کدام حقوق فقرا را دوست ندارند!!!!!!