A Muslim's Review

۲۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

چهارشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۷، ۰۸:۳۱ ق.ظ محمد امین حجازی
گوسفند هم قربانی کنید و هم درخت بکارید - ولی احمق نباشید!

گوسفند هم قربانی کنید و هم درخت بکارید - ولی احمق نباشید!

به نام خداوند عظیم متعال عزیز جمیل کریم و رحیم

ضمن تبریک این روز برای شما، ضمن تبریک عید قربان و دعای شما و اگر هم شد شما هم مارا دعا کنید.

پست های اخیر اینستاگرام مطالبی در مورد حمایت کردن از گوسفند ها بوده است، و حتی آن بازیگر های معروف را که کلا اسمشان را نمی آورم چرا که زبانم نمی خواهم کثیف شود، از این پست ها نیز حمایت کردند. اما مطالب عجیب داستان از این قرار است:

۱- از نظر فلسفی باور دارم که تنها دلیل نگه داشتن طبیعت این است که ما بدون آن زنده نیستیم. به عبارت دیگر گوسفند زندگی می کند چرا که ما بتوانیم زندگی کنیم. این رابطه برای همه از نظر فیزیکی به وجود می آید. ساده تر بگویم، دو تا حالت در این نگاه فلسفی است، یکی دیدگاه متافیزیکی و یکی فیزیکی، در مورد نگاه فیزیکی باید گفت که بسیار ساده است، ما زنده ایم تا یکی ما را بخورد، البته منظورم مادی بود، یعنی کسی عقل نداشت به درد خوردن می خورد، توهین نمی کنم به حیوانی یا بازیگری، ولی خب طبیعت اینه که...

ادامه مطلب...
۳۱ مرداد ۹۷ ، ۰۸:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد امین حجازی
سه شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۱۷ ب.ظ محمد امین حجازی
مردم های از دست رفته! - مرگ عقل

مردم های از دست رفته! - مرگ عقل

به نام خداوند عظیم و متعال

انسان بدون قوه ی فکرش حتی نمی تواند بداند که انسان است و لذا کسی که هویت خود را نشناخته به هویتش نرسیده و عقلاینت انسانی اصل هر انسان است. 

البته افرادی که فلسفه را دوست می دارند همیشه در شرایطی هستند که می خواهند اصل یک چیز را توضیح بدهند. پس بیاییم کمی فلسفی این موضوع را دنبال کنیم که چرا باید فکر کنیم؟

اگر نتوانیم فکر کنیم یعنی این که هویتی نداریم، به معنای دیگر در این حالت هیچ یک از شرایط فعلی قابل قبول نیست، یعنی در این حالت اگر همه هیچ کس نمی تواند امثال متافیزیکی و فکر ی الان را برای اثباتش نام برد، در حقیقت نوعی خطای فلسفی در مقوله است.

بدین جهت اگر ساده تر بگویمم شرط اثبات چیزی اشتباه و خطایی در مقوله است چرا که ما در این حالت نمی توانیم شرایط کنونی را فرض کنیم، لذا در سیر به یک اتفاق فیزیکی باید از دیدگاه تجربه دید.

البته باید بدانیم که منظور از عقل در این مقاله، دقیقا سری افکار نیست بلکه کنترل خودشان است. البته که کسی همیشه از عقلش استفاده نمی کند اما موضوع نوعی آزادی در غرب است. مفهوم آزادی در غرب

ادامه مطلب...
۳۰ مرداد ۹۷ ، ۲۲:۱۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد امین حجازی
سه شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۲۵ ق.ظ محمد امین حجازی
الگوی یک نوجوان و جوان ایرانی یک احمق نیست!

الگوی یک نوجوان و جوان ایرانی یک احمق نیست!

به نام خداوند عظیم و متعال

نوجوان و جوان ایرانی برای خود الگویی باید انتخاب کند اما آیا ین الگو ها خودشان کارهایی درست و شخصیت هایی مذهبی دارند؟

جوان ایرانی شاید نتواند امام را پیشه خود قرار دهد اما می تواند که آن شهید هایی را که خون دادند تا این جوان بماند و منتی بر ما نگذاشتند.

ادامه مطلب...
۳۰ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۲۵ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد امین حجازی
دوشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۰۷:۵۷ ق.ظ محمد امین حجازی
بازی با کلمات ممنوع!

بازی با کلمات ممنوع!

به نام خداوند مهربان

نوشته ها را باید قدرتی دانست عظیم، و اهل قلم نیز قدرتمند هستند.

آدم ها با افکار مختلف زندگی می کنند و طرفدار یک حزب، گروه و یا طرفی. اما می شود انسان هایی را دید که فکر می کنند اما افکاری ندارند. این جمله شاید غلت به نظر برسد لکن خیر کاملا صحیح است.

انقلابی یعنی کسی که برای انقلاب قلبش بزند و برای انقلابش کار کند اما گویی بعضی ها فکر می کنند با دولت مقابله کردن یعنی انقلابیت! و سخن را چنین می گزینم که آمریکا، احمدی نژاد و حتی انگلیستان و یا هزاران افراد دیگر نیز این فرد نفرت دارند. آیا این ها انقلابیند؟

ادامه مطلب...
۲۹ مرداد ۹۷ ، ۰۷:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد امین حجازی
يكشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۰۸:۳۲ ق.ظ محمد امین حجازی
انقلابی یا توهم انقلابی و یا شاید ضد انقلابی؟

انقلابی یا توهم انقلابی و یا شاید ضد انقلابی؟

به نام خداوند بخشنده و متعال و عزیز

روزنامه کیهان می نویسد که طلاب در قم برای مشکلات اقتصادی اعتراض می کنند و از این عمل تشکر و همین طور آقای حسن رحیم پور ازغذی نیز این کار تشکر می نماید در حالی که می شود در عکس های صفحه ی اول دید که روی تابلو نوشته شده است که جنگ نمیشه و نوشته شده است که دروغ می گویند.

ادامه مطلب...
۲۸ مرداد ۹۷ ، ۰۸:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد امین حجازی
جمعه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۷، ۰۸:۳۱ ق.ظ محمد امین حجازی
فروش دریای خزر!

فروش دریای خزر!

به نام خداوند عظیم و متعال

*********

اما نکته ی جالب این است که اصلا ایران حقوقی به اندازه ی پنجاه درصد ندارد!!! می توانید بروید به نقشه نگاه کنید، ببینید اگر قرار بود هر ملتی مثلا با سند گذشته ی خود کار کند ما هم باید برویم بگوییم در زمان هخامنشیان ما 2/3 دنیای بدون آمریکا را داشتیم، تمام دریا ها و منابع آن ها را بطلبیم، آیا این منطقی است؟؟؟

********

ادامه مطلب...
۲۶ مرداد ۹۷ ، ۰۸:۳۱ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد امین حجازی
پنجشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۷، ۰۷:۲۳ ق.ظ محمد امین حجازی
حزب ضد ماسونیت

حزب ضد ماسونیت

به نام خداوند عظیم و متعال

حزب ضد ماسونیت و یا جنبش ضد ماسونی، یکی از سه حزب اولیه آمریکا بود. به شدت با فرماسونیت مخالف می کرد و ابتدا کارش را با یک مشکل احزابی مستقل بین آمریکایی ها شروع کرد ولی سپس اعضای حزب های دیگر با هم تشکیل حزب دادند و این حزب را به وجود آوردند، درحالی که در ابتدا فقط با ماسونیت می جنگید، بعد از اینکه حزب شد، شروع کرد به مخالف با اعمال غیرانسانی دیگر آمریکا. در اواخر دهه ی ۱۸۲۰ میلادی، با تهدید های متعدد و کشتارشان، آنها مجبور شدند که بدون اینکه یک رپیس جمهور در لیست رپیس جمهور های آمریکا داشته باشند، حزبی دیگر با نام حزب ویگ بسازند. و در سال ۱۸۳۸ تمام اعضای دیگر ناپدید شدند.

ادامه مطلب...
۲۵ مرداد ۹۷ ، ۰۷:۲۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد امین حجازی
چهارشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۰۷:۴۷ ق.ظ محمد امین حجازی
تربیت درست

تربیت درست

به نام خدا

موضوع امروز را باید کمی داخلی تر از آن یکی ها دانست، کمی مهم تر هم هست. موضوع امروز پرورش است، نه آموزش.

1- اگر با خودمان صادق باشیم می بینیم که خداوند منظورش از علم مطلبی دیگر است که از بسیاری جهات با رشته های مختلف رایج کنونی فرق دارد، به هر حال ما نمی گوییم که این رشته ها نامناسب هستند بلکه می نویسیم که الویت های مهمتری اعم از نماز و قرآن و روزه است، آیا آن پزشک ها همگی نماز می خوانند؟

2- شاید بتوانیم بگوییم این مشکل به دو دلیل به وحود آمده اند، یکی را باید آموزش و پرورش و اشتباهاتش و دومی را خانواده ها با ...

ادامه مطلب...
۲۴ مرداد ۹۷ ، ۰۷:۴۷ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد امین حجازی
سه شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۲۵ ق.ظ محمد امین حجازی
اتحاد

اتحاد

به نام خداوند مهربان و بخشنده

اخیرا، رهبر محترم عالی مقام جمهوری اسلامی ایران، فرمودند که هرکس بر علیه دولت و استعفا آن اقدام نماید از ما و از دشمن است.

حقیقت این است که جبهه ی انقلابیت، دچار یک سری مشکل از درون خود است، و آن خلوصت است. بسیاری ظاهرا برای انقلاب کار انجام می دهند ولی این گونه نیست، به عبارت دیگر، در این زمان بخصوص ما نباید از هم گسیسته شویم، حال حتی زمانی که مقام معظم رهبری این را فرمودند، این یک دستور به حساب می آید. البته موضوع امروز مطلب دیگری است.

در جامعه، افرادی دیده می شوند که گویی برای انقلاب کار می کنند. بیانیه های مختلف ارائه می دهند و سخنرانی های متعدد. اما حتی بعد از این امر رهبرمان، این افراد هنوز سعی دارند که بر...

ادامه مطلب...
۲۳ مرداد ۹۷ ، ۰۹:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد امین حجازی
سه شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۰۷:۴۸ ق.ظ محمد امین حجازی
دزد های اطلاعاتی - Google

دزد های اطلاعاتی - Google

به نام خدا

عصر امروز را باید عصر فناوری های اطلاعاتی و برنامه نویسی دانست، لذا تصمیم گرفتم مطلبی را بنویسم که در این باره که گوگل روزانه میلیارد ها میلیارد اطلاعات را می دزدد، است.

1- مطلبی که معمولا از من می پرسند این است که گوگل به اطلاعات ما چه نیازی دارد؟ و به اصطلاح " ما که کسی نیستیم " ولی این مجموع اطلاعات می باشد که می تواند بسیار مهم تر از هر اطلاعات دیگر باشد.

2- این اطلاعات زمانی به درد گوگل می خورد که آن ها را از فعالیت های صدایی، سرچ ها، یوتیوب و سرویس های مختلف دیگر شما را ذخیره می کنند، آن ها را برسی می کنند که بیشتر مواقع این کار ها را کامپیوتر ها و هوش های مصنوعی انجام می دهند و نتیجه بسیار جالب است، بگذارید طوری دیگر بگویم، حتما فهمیدید که بعضی سرویس ها مطالبی را که مثلا روی آنها نوشته شده اند " برای شما " و یا " پیشنهاد ما به شما " را دیده اید، آنها علایق ما را پیدا می کنند، و معروف ترین عبارتی که می تواند تمام سخن های مرا در یک مطلب جمع کند این است که می گوید " 10 لایک در فیس بوک و اینستگرام، مرا مثل دوست با شما ...

ادامه مطلب...
۲۳ مرداد ۹۷ ، ۰۷:۴۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد امین حجازی