در پنج ماه اخیر، دومین بار است که انتخابات وارد مرحله بعدی می شود، و هربار انتخابات باز مجددا برگزار می شود تا معلوم شود نخست وزیر اسرائیل کیست. اما برای نتانیاهو، پیروزی در انتخابات جنبه مهمتری دارد!

پیروزی برای نخست وزیری که طولانی ترین نخست وزیری را داشته، راهی برای فرار از دادگاه و محاکمه است! تا آنجایی که معلوم است، فساد مالی، سیاسی و جنسی در کارنامه این نخست وزیر است. البته آنچه امروز مهم است و اهمیت پیدا کرده و اخیرا اتفاق افتاده و با آن باید نتانیاهو را محاکمه کرد، رشوه، فساد سیاسی و انتشار اخبار کذب است. البته واقیعت این است که دیگر پرونده ها نیز برای او باز هستند که می توان از آنها به رشوه دهی به رسانه ها برای حمایت از او نام برد.

البته تحلیل ها این چنین نشان می دهند که نتانیاهو حتی می تواند  اولین نخست وزیری باشد که برای استیضاح حاضر شود! طبق تحلیل های واشینگتن پست حتی ممکن است در دسامبر انتخابات زودهنگام اتفاق بیافتد! 

البته اگر نتانیاهو اگر از انتخابات موفق خارج شود، قدرت بیشتری با مقابله با این نظرهای مخالف دارد! 

در پرونده های این نخست وزیر کشوری نامشروع، چیزهای جالبی نیز وجود دارد!

نتانیاهو با دریافت سیگارها و هدیه هایی به ارزش ۲۸۰ هزار دلار که در سیاست های امروزی عددی واقعا بسیار زیاد حساب نمی شود، از طرف یک اسرائیلی هالیوودی، برای این فرد در عوض رشوه و برای او مافیا بازی کرده است.

در یکی دیگر از پرونده ها، یا پرونده ۲۰۰۰، نتانیاهو به یکی از روزنامه های اصلی اسرائیل رشوه می دهد تا کاری غیرقانونی از نظر پوشش خبری برای او انجام بدهد.

در پرونده ۴۰۰۰ نیز، نتانیاهو متهم به رشوه دهی است تا اینکه سایت های همچون والا Walla و یا دیگر روزنامه ها برای او خبر کذب چاپ کنند.