کشورهای زیادی د ر اروپا حکومت مشروطه دارند، به طرزی که شاه و ملکه توسط پارلمان و دولت کمی محدود تر شده اند، این درحالی است که بسیاری حتی می گویند در این کشور ها این مقامات، تشریفاتی هستند، بالخصوص درمورد انگلیس، درحالی که طی چند روز اخیر خلاف این ثابت شد.

در انگلیس تنها نهاد مردمی، پارلمان است چرا که دولت از طریق دفتر حزب مخصوص انتخاب می شود، که در روز های اخیر توسط ملکه الیزابت دوم ۹۳ ساله، به تعلیق افتاد. این واکنش بنابر درخواست بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس انجام شد.

جانسون نیت داشت که انگلیس را از اتحادیه اروپا کاملا بیرون کند، این عمل با تعطیلی موقت پارلمان، بدون هیچ محدویتی قابل انجام است.

لکن این مساله از آن حیث اهمیت دارد، که این امر را اثبات می کند که ملکه قدرتی در کشور دارد که نه یک قدرت تشریفات بلکه بسیار بیشتر است.

در کشور انگلستان، کسی نمی تواند از ملکه شکایت کند، به گونه ای که ملکه به دادگاه کشیده نمی شود، و از این روی به این معناست که عملا هیچ قانونی برای او تاثیر ندارد، همان طوری که ملکه می تواند بدون پاسپورت و بدون گواهی نامه هرچه قدر می خواهد در جاده سرعت برود.

ملکه انگلیس، با یک امر دیگر نیز یک فردی مستکبر است، در کشور انگلستان کسی حق ندارد از ملکه سوال بپرسد، ملکه ۳۰ تا سگ از یک نژاد دارد، و فردی است که قوانین آبی انگلیس را دنبال می کند. از طرفی دیگر در هفته های اخیر با ممنوع کردن شلوار های تیغ خورده جین، نگذاشت عروس نوه اش وارد قصر شود.

ملکه انگلستان از پرداخت مالیات معاف است، از هرقانونی معاف است و همین طور تنها کسی است که می تواند بعضی از چیزهارا در کشورش داشته باشد.