بسم الله الرحمن الرحیم

یک حقیقت را باید از زیر خاک ها بیرون کشید و بدون تعصب به آن نگاه کرد. خواننده گرامی خواهشمندیم همان طور که ما این کار را امروز در این پست انجام می دهیم شما هم لطفا طوری باشید که گویا با هیچ اطلاعات قبلی ای ندارید و یا به عبارت ساده ذهنتان را از هر دیدگاه گذشته پاک کنید ما هم این کار را می کنیم.

قدرت ایران

قدرت نظامی

چون قول دادیم از پیش دیدگاهی نداشته باشیم پس آرام می نشینیم و برسی می کنیم.

سایت Global Firepower با آدرس (www.globalfirepowe.com) یکی از جامع ترین سرویس های برسی ارتش ( نه ارگان دیگر ) هر کشور است. وقتی وارد اطلاعات نظامی ایران که این سایت آماده کرده می شویم، (https://www.globalfirepower.com/country-military-strength-detail.asp?country_id=iran

مطالب مختلفی می بینیم.

در قسمت رتبه بندی نوشته شده است که ایران از ۱۳۶ کشوری که اطلاعاتش در سرویس گلوبال فایرپاور است رتبه ی ۱۳ را داراست. ( تنها ارتش )

یکی از علل قدرت زیاد ایران، حتی به نوشته خود این سایت در ورود، کنترل و دست داشتن در مسائل منطقه ای است که از نظر استراتژیک آنرا به کشوری تبدیل می کند که نمی گذارد که در منطقه در خطر باشد و همین باعث قدرت زیادش می شود.

صاحب ۴۷ میلیون نیروی انسانی است. شما همین الان می توانید اطلاعات را چک کنید، تا اطلاعات بیشتری به دست آورید اما برای اینکه بتوانیم به مطالب دیگر هم برسیم می رویم روی رتبه بندی.

ایران دارای رتبه ۱۳ جهان از نظر ارتش است. یعنی از کانادا، اسراییل، استرالیا بالا است. در یک مقایسه بین ایران و عربستان سعودی، ایران را رتبه ۱۳ جهان و عربستان را رتبه ۲۶ جهان دانسته است. برای اطلاعات بیشتر می توانید به رتبه بندی مراجعه کنید.

https://www.globalfirepower.com/countries-listing.asp

از نظر کلی قدرت

طبق آمار رتبه بندی روزنامه ایندپندنت ایران باز رتبه ی ۱۳ جهان است.

https://www.independent.co.uk/news/world/world-most-powerful-countries-ranking-change-a8438711.html

یعنی از نظر کلی از استرالیا، هندوستان،ترکیه، سوییس یا ایتالیا یا از سوئد یا هلند قوی تر است.

از طرفی از نظر رسانه ای اگر بتوانید به وی پی ان دسترسی داشته باشید با سرچ قدرت ایران با صحنه های من جمله کلیپ های یوتوبی مثل تهدید برای آمریکا، قدرت وحشتناک ایران، ایران چه کار ها می تواند کند و یا من جمله ببینید.

طبق آمار مختلف ایران از ۲۵ کشوری است که از نظر کلی نمی توان آنرا شکست داد.

۱۳ دی، ۱۳۹۷ 

محمد امین حجازی