بسمه تعالی

۱۷ شهریور ۱۳۹۷


رهبری: خالی کردن پشت دولت راهش نیست!


مقام معظم رهبری، سید علی حسینی خامنه در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان، مهم ترین وظیفه این مجلس را در شرایط کنونی این دانست که اتحاد مردم و دولت را قوی تر از همیشه کند و احساس بن بست بودن راه دولت و یاس و ناامیدی را نابود و خاموش سازد.
وی گفت که رسانه های خارجی در کنار حملات اقتصادی به ما حملات فرهنگی و رسانه ای نیز می کند پس ما نمی گوییم انتقاد نکنید لکن انتقاد های صلح خواهانه و نه صدمه آفرین که در آن شرایط آن دیگر انتقاد نبوده و یک اختشاش است. وی افزود که وظیفه ی ما حفظ دین محوریت است و اسلام. 
ایشان سپس فرمود که مهم نیست دشمن ما را تحریم کند یا نکند، دشمن از همان اول دشمن ما بود و با تحریم های اقتاصدی ما را ازار می داد لکن از همان اول شجره ی انقلاب رشد و ریشه گشود و مستقل و پرقدرت در آمد.
آیت الله خامنه ای اشاره کرد و خاطرنشان کرد که حساسیت این وضیعت به این دلیل است که اگر نخبگان کشور دولت را تنها و منفعل شوند قطعا به ما ضربه ای شدید وارد خواهد شد.
در همین راستا اشاره داشتند به رسانه های خارجی و انفعال داخلی. گفتند که رسانه های مختلف اجنبی توسط آژانش جاسوسی آمریکا و صهیونیستی حمایت می شوند و در تلاشند که شدیدا وضیعت داخلی کشور را دچار مشکل کنند. نکته ی قابل تامل این جا بود که ایشان فرمودند که رسانه های دشمن سعی می کنند که وضیعت کشور را بیشتر و بزرگتر کنند و هرکس که مشکلات اقتصادی را خیلی بزرگ کند از اجنبی ها است. طبق سخنان ایشان هدف اصلی دشمن ناامید کردن ملت ایران از قوه قضایی و دولت است. طبق این سخن ایشان بسیاری که در اینستگرام در سعی و تلاشند دولت روحانی را منفعل و مفسد نشان دهند از دشمن و رسانه های آنها هستند. هرچند دولت اشتباهات بسیاری داشته است و گزینه های بهتری از این دولت وجود داشت لکن به هر دلیل این دولت سر کار آمده است و باید همه ی ما در راستای بهبود و پیشرفت کشور کار کنیم.
وی همین طور ادامه داد و گفت که مواضب باشیم در این راستا به دشمن کمک نکنیم، که مردم حس کنند واقعا اتفاقات خاصی در بحث ارزی و سکه اتفاق افتاده است. ایشان خواستار کاهش ویروس بدبینی شد.
جالب است بدانیم که ایشان همین طور گفتند هرچند ایشان از دولت ها گاهی شدیدا انتقاد می کنند لکن همیشه سعی داشته اند که مردم را بفهمانند که هیچ بن بستی وجود ندارد، راه هست فقط کمی سرعت گاهی کم می شود. ایشان این عمل هایی که داخلی ها انجام می دهند را محکوم کرد و گفتند که نباید کاری کنیم سخنان ما دروغ ولیکن سخنان دشمن حقیقت به نظر برسد.
البته آیت الله حسینی خامنه شدیدا دوباره تاکید کردند که انتقاد را باید کرد ولیکن نه بدین گونه که به دولت بدبین شوند، انتقاد هم باید گاهی عمومی باشد البته نه اینطوری که بند دل شنوده پاره شود. رهبر معظم انقلاب فرمودند که نه به عنوان رجزخوانی بلکه حقیقتا کشور دارد به سوی مفاهیم انقلابی و عزت سیاسی حرکت می کند لکن شاید سرعت کم باشد. ولی جالب نیز این است که گفتند که بعضی از تریبون داران همین طوری نکات بد را نگویند، کمی در تحلیل پیشرفت های دولت و معنویات سعی کمک کنند. و سرانجام ایشان راه پیشرفت را برقراری ارتباط سالم با قوه ها دانست و انتقاد همراه عمل علمی و صنعتی و این را وظیفه ی همه دانست. البته ایشان نیز چندین نکته را گفتند من جمله اینکه بعضی ها نباید با دولت دعوا کنند و همین طور اینکه ایشان با مسیٔولان بیشتر از جلسات عمومی جلسه دارم. و در پایان گفتند که همین که ما شهیدان مدافع حرم داریم بدین معنا است که پیشرفت معنوی و فرهنگی خوبی داشته ایم.