به نام خدا

عصر امروز را باید عصر فناوری های اطلاعاتی و برنامه نویسی دانست، لذا تصمیم گرفتم مطلبی را بنویسم که در این باره که گوگل روزانه میلیارد ها میلیارد اطلاعات را می دزدد، است.

1- مطلبی که معمولا از من می پرسند این است که گوگل به اطلاعات ما چه نیازی دارد؟ و به اصطلاح " ما که کسی نیستیم " ولی این مجموع اطلاعات می باشد که می تواند بسیار مهم تر از هر اطلاعات دیگر باشد.

2- این اطلاعات زمانی به درد گوگل می خورد که آن ها را از فعالیت های صدایی، سرچ ها، یوتیوب و سرویس های مختلف دیگر شما را ذخیره می کنند، آن ها را برسی می کنند که بیشتر مواقع این کار ها را کامپیوتر ها و هوش های مصنوعی انجام می دهند و نتیجه بسیار جالب است، بگذارید طوری دیگر بگویم، حتما فهمیدید که بعضی سرویس ها مطالبی را که مثلا روی آنها نوشته شده اند " برای شما " و یا " پیشنهاد ما به شما " را دیده اید، آنها علایق ما را پیدا می کنند، و معروف ترین عبارتی که می تواند تمام سخن های مرا در یک مطلب جمع کند این است که می گوید " 10 لایک در فیس بوک و اینستگرام، مرا مثل دوست با شما ...آشنا می سازد، 20 لایک مرا با شما مثل دوست، دوست می کند، در 50 لایک من مثل یک دوست صمیمی شما را می شناسم، در 100 لایک من مثل صمیمی ترین دوستتان و حتی بهتر از آن شما را می شناسم، در 250 لایک مثل اعضای خانواده، در 500 لایک مثل همسرتان، در 600 لایک بهتر از همسرتان شما را می شناسم، پس مواظب باشید، من می دانم شما چه کسی هستید "

3-ولی سوال اول هنوز باقی است، این که مار بشناسند چه مزیتی دارد؟ من نظریه ای با نام نظریه "اکزولونتور " دارم، یعنی چرخه. شاید در پست های بعدی از این نظریه بنویسم، اما فقط لازم است این را بگویم که اکزولونتور گاهی ساده ترین روش برای شایع پراکنی است. 

4- اگر گوگل می داند شما چه چیزی را دوست دارید، یعنی می تواند به سرویس های دیگر چیز هایی را اعم از نقاط ضعف احساسی شما بگوید، برای فرض مثال شما عاشق مثلا آهنگ رپ هستید و طرفدار متعصب آقای ایکس، گوگل این اطلاعات را مثلا به یک سرویسی داده است، و بله، آنها با قرار دادن این عکس در مقابل شما، می دانند که چه گونه فکرتان را شست و شو دهند، اما چرا باید مغزمان را شست و شو دهند.

5- آیا زمانی که گوگل مپس ساخته شده بود، این ماشین ها کار می کردند؟ اگر می گویید احتمالا سخت گیری های آمریکا بوده که نبوده، نه، چرا که گوگل از شرکت هایی است که اولویت را دارا است، پس موضوع را بگذاریم با هم توضیح دهیم. آنها دانسته اند که از نظر مختصاتی شما کجا می روید، حالا هم از نظر واقعتی عکس و تصویر های ماهواره ای را مدیریت می کنند، ولی همه ی اینها برای چه؟

6-ساده است، اکزولونتور این را می گوید، آن ها شست و شو می دهند مغز شما را، ولی یک نفر کاری نمی تواند بکند؟ نه، این گونه نیست، هزاران هزار پست کوپی می شود و دوباره ارسال، گوگل 100 نفر را شست وشو می دهد، این 100 نفر 1000 نفر دیگر را شست و شو می دهند.