بسمه تعالی

۱۰ شهرویر ۱۳۹۷

۱۶ و ۱۷ فروردین ۱۳۸۸

با مطالعه مقالات مختلف در راستای درک و شناختن افراد مختلف به مرحله ی دوم مطالعات می رسیم. 
پس شروع می کنیم:

۱- کامران دانشجو، رییس ستاد انتخبات کشور در یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۸ گفت که ۴۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند. در ادامه دانشجو گفت که ۴۷ الی ۴۸ شعب رای گیری در کشور وجود دارد. 
۲- محمد علی ابطحی یک از سه سازنده ی حزب روحانیون مبارز،  و عضو ارشد این حزب در گفت و گو با خبرگذاری مهر می گوید که بعد از انصراف خاتمی در انتخابات ۸۸، این عضو جلسه ای برای معرفی کاندید خود نداشته است. البته داستان واقعی بدین شکل است که تفاوت های بسیاری در علایق و احزاب مورد دفاع دو کاندید اصلاحات وجود داشت. یعنی این که میرحسین موسوی فقط اصلاحات کشور ولیکن کروبی نابودی کشور را می خواست! 
۳- طبق نظرسنجی ای از مردم احمدی نژاد از محبوبیت ۳ برابری نسبت به موسوی برخوردار بود.
۴-  علت قبولی حزب اصولگرا در انتخابات بسیار مشخص بود! آنهایی که در رسانه های می نویسند که فلان کس باید رییس جمهور می شد در انتخابات تقلب شده، چیزی را از یاد برده اند!
۵- حزب اصلاحات هرچند طوری که دیگر ظاهر سازی می کرد اما از یک کاندید مشخص حمایت نمی کرد. البته همیشه حزب اصلاحات با هم عمل می کنند اما در جهات مختلف! به عبارت دیگر کناره گیری خاتمی از طرفی باعث تحریم رای گیری برای بعضی گروه شد، به عباردت دیگر معادله ساده ای است، اصولگرایان از احمدی نژاد کاملا و فقط شخص اورا حمایت می کردند درحالی که رای گیری برای اصلاحات تقسیم بر ۳ می شد!
۶- نکته ی بعدی در ۱۶ فروردین این بود که محسن رفسنجانی از دیدار موسوی و هاشمی رفسنجانی سخن گفت ولی از جزیٔیات امتناع کرد. بعد از مدتی خبری بر این مبنا انتشار گردید که هاشمی تلاش خود را برای حمایت از اصلاحات انجام داده است. البته سایت یاری نیوز به نقل از ایلنا نوشته بود که بخاطر گروه اجرایی موسوی، هاشمی از او حمایت می کند.
۷- یکی از ضعف های اصلاحات زمانی که جوانان حامی خاتمی با موسوی دیدار داشتند معلوم شد. 
۸- شهاب طباطبایی رییس ستاد جوانان خاتمی به خبرگذاری ایسنا: جوانان حامی خاتمی با موسوی جلسه ای داشتند و طی آن سوالاتی را پرسیدند. 
۹- طی خبرهای مختلف بیان شد که جوانان حامی خاتمی از پاسخ های موسوی راضی نشده اند. 
۱۰-  لکن یک مشکل اصلی وجود داشت. جالب است بدانیم بخاطر گذشته ی موسوی نکته ای جالب بیان شد. احتمالا کسی که در حزب جمهوری اسلامی شرکت داشت نباید نه از حزب اصلاحات باشد و نه از حزب اصولگرایی. از طرفی او هیچ موقع به صورت رسمی به جز در دوره های جدید و یعنی بعد از مدتی کناره گیری برای اصلاحات کار نکرده بود پس مشکلاتی وجود داشت در تعیین حزب اصلی او که هدایت آقایی حامی او هر چند که واقعا حامیش بود اعلام کرد او اصلاح طلب است اما فکر نکنم پیروز بشود!
۱۱- موسوی اعلام کرده بود در صورت بازگشت مجدد خاتمی او کناره گیری خواهد کرد!
۱۲- موسوی در ۱۷ فروردین سخنرانی ای داشت که مورد حمایت بی بی سی من و تو و صدای آمریکا شد. متن کامل سخنرانی بعد از یک پست نوشته خواهد شد.
۱۳ احمدی نژاد در دیداری با نمایندگان مجلس گفته بود که امسال سالی بزرگ و پرهیجانی خواهد بود!

۱۴- دعوت از حسن روحانی برای انتخابات دوره ی ۱۰ام

تیمور علی عسگری مشاور رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایسنا گفت که به تعدادی از چهره های مشخص سیاسی مثل حسن فریدون ملقب به حسن روحانی ( رییس جمهور فعلی ) دعوت نامه ای بر این عنوان که در انتخابات شرکت داشته باشند نوشته و فرستاده شده است. 

البته در آن دوران برخلاف اعمال حسن روحانی ( فریدون ) خودش را یک اصولگرا می دانست. او از شخصیت هایی بود که در لیست کنار آقایان دکتر ولایتی، قالیباف و محسن رضایی بوده است که لیستی بوده است از اصولگرایان!

طبق این پست باید تحقیقی داشته باشیم بر حسن روحانی ( حسن فریدون) و خواندن سخنرانی کامل موسوی در ۱۷ فروریدن ۱۳۸۸.