بسمه تعالی


درآمدی بر شرایط با مرور اخبار و سخنرانی های متعدد


۱ فروردین ۱۳۸۸

نامزد ها دشمن را به طمع نیاندازند!

سید علی حسینی خامنه
مقام معظم رهبری

مقام معظم رهبری در دیدار پرشور مردم در حرم رضوی با اشاره به دهمین انتخابات ریاست جمهوری : (( کسانی که برای انتخابات خود را نامزد می کنند، بدانند که انتخابات یک وسیله برای بالا بردن توان کشور، برای آبرومند کردن ملت [ است ]، انتخابات وسیله ای برای فقط قدرت طلبی نیست. اگر بناست این انتخابات برای اقتدار ملت ایران باشد، پس نامزدها بایستی به این همیت بدهند و این را در تبلیغاتشان در اظهاراتشان و در حضورشان رعایت کنند. مبادا نامزدها در اثنای فعالیتهای انتخاباتی خودشان جوری رفتار کنند و حرفی بزنند که دشمن را به طمع بیاندازد!)) به نظر می رسد که فتنه ۸۸ از همان اول سال پیدا بوده است! دلیلش چیست؟... کمی بیشتر بخوانیم!

۱۵ فروردین ۱۳۸۸

دیدار موسوی و خاتمی

ایسنا گزارش می کند در ۱۶ فروردین ۱۳۸۸ مهندس میرحسین موسوی با خاتمی برای عرض تبریک عید دیدار داشته اند. این دیدار نوروزی تا نماز ظهر ادامه پیدا می کند به سنت هر ساله رییس جمهور سابق در دفتر خود پذیرای اقشار مختلف مردم و چهره های سیاسی ، فرهنگی و مذهبی از جمله نمایندگان اصلاح طلب ادوار و کنونی مجلس، هنرمندان، اعضای ارشد حزب اصلاح طلب و جوانان حامی خاتمی بود.

میرحسین نمی تواند اصلاح طلبان و کشور را راضی کند!

سجادیان، عضو حزب کارگران و سردبیر روزنامه توقیف شده کارگزاران گفته بود که میرحسین موسوی نمی تواند خواسته های اصلاح طلب ها و یک کشور را اصلا برآورده کند و دلیل آنرا تفاوت منش سیاسی خاتمی و موسوی دانست! و سپس چنین گفت : (( با توجه به بحران جهانی و وضیعت فعلی کشور، میرحسین نمی تواند این اسکان را خوب هدایت کند.)) البته سجادیان این را نیز گفت که خاتمی نه باید بیاید [ به انتخابات ] و این آمدن و رفتن ها را بازی با مردم دانسته و کاری جالب آن را تلقی نکرد و اظهار داشت که در آن وجه مثبتی نمی یابد.
به عبارت دیگر جبهه ی اصلاح طلب در سردگمی است!

اصلاحات نمی تواند کاندیدای خود را معرفی کند!

نماینده ایلام و سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس، داریوش قنبری تصریح کرد که فراکسیون متبوعتش مثل دیگر گروه های سیاسی متاثر از انصراف خاتمی از کاندیداتوری دچار سردگمی شده، ولی تلاشهای خود را در جهت تحقق و وحدت در اردوگاه اصلاحات در تمامی شرایط برای فعالیت های انتخاباتی خواهد کرد ولیکن دلیل این یکپارچه نبودن را تعدد کاندید ها دانست و جالب اینجا است که چون هر کاندید نظرش با دیگری تفاوت دارد، هر کدام مخاطبان خود را دارند، به عبارت دیگر هر نفر در احزب اصلاحات عاشق یکی شده و از خود آن یکیشان نفرت دارد!

موسوی نمی تواند کشور و اصلاحات را کنترل کند و او لایق این کار نیست!

سایت آینده که نزدیک به محسن رضایی است چنین نوشته بود که چون کاندیدهای بسیاری کناره گیری کرده بودند، مخاطبان موسوی زیاد شده بود و لذا درخواست های از او نیز بیشتر شده بود! در حقیقت رییس ستاد او بی تجربه است و کلا میرحسین موسوی در عمرش چندتا چهره ی سیاسی بیشتر ندیده است و فقط به آنها وابستگی دارد! به عبارت دیگر منش سیاسی خاتمی با موسوی بسیار تفاوت دارد و لذا حامیان خاتمی از موسوی درخواست دارند که او نیز مثل خاتمی باشد درحالی که [ موسوی واقعا لایق این نیست ]، حامیان احمدی نژاد نیز این وسط موسوی را به رگبار خود گرفته اند!
بگذارید اینطوری بگویم که همین وسط موسوی بسیاری از طرفدارانش را از دست داد!

کروبی انصراف نمی دهد!

سیدمحمد حایٔری، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی : (( کروبی واقعا انصراف نمی دهد )) و در ادامه گفت : (( آقای کروبی از سوی حزب اعتماد ملی کاندیدا شده است و اگر بنا بر انصراف باشد که البته قطعا چنین نیست باید این مساله در شورای مرکزی حزب برسی شود؟ اما بعید می دانم چنین چیزی اتفاق بیافتد.))

کرباسچی تکذیب کرد!

رییس ستاد انتخاباتی کروبی، غلام حسین کرباسچی اخبار مبنی بر این که اعضای شورای مرکزی کارگزاران در هفته آینده با میرحسین موسوی و مهدی کروبی دیدار خواهند داشت را تکذیب کرد. او به ایلنا چنین گفت: (( ممکن است برخی اعضا به صورت انفردای با کاندیدها دیدار داشته باشند اما درحال حاضر برنامه ای برای دیدار دسته جمعی با این دو کاندیدا نداریم. رایزنیها و مذاکرات برای اتخاذ موضع حزب کارگزاران ادامه دارد))

احتمال کاندیدتاروی محسن رضایی

سایت آنده که به رضایی نزدیک بود و است به نقل از رضا طلایی نیک که دبیرکل حزب توسعه و عدالت است، نوشته بود که محسن رضایی اگر دولت ایٔتلافی تشکیل نشود کاندید خواهد شد.

محمدعلی ابطحی و بی بی سی

معاون و رییس دفتر دولت اصلاحات، محمدعلی ابطحی در گفت و گو با بی بی سی گفت که وقتی آقای موسوی کاندید ریاست جمهوری شد، آقای خاتمی نیز کناره گیری کرد و این اقدامی بود که از رهبر اصلاحات مورد توقع بود. البته آقای موسوی کمی در وظیافش کم کاری می کند.

شهاب طباطبایی و قلم نیوز

سید شهاب الدین طباطبایی فرزند سید یحیی متولد ۱۳۵۴ که الان عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت است. در آن زمان که رییس ستاد حوانان حامی خاتمی بود در گفت و گو با قلم نیوز: (( مصادف شدن مهندس موسوی با کناره گیری سید محمد خاتمی موجب شد جوانان حامی آقای خاتمی نتوانند پاسخ قانع کننده ای برای پرسشهای خود بیابند)) وی با بیان این که تصمیم گیری جدید در ستاد به ۲۰ فروردین موکل شده گفت که طی دیدارهایی با آقایان کروبی و موسوی حداقل مطالبات و خواسته های خودمان را با آن دو بیان کردیم و پرسشهایی از آنان و به طور خاص از آقای موسوی درباره ی گفتمان و دیدگاه هایشان. ایشان باید به روش ما سخن بگویند.
تا اینجا یعنی هیچ کس به موسوی اهمیت نمی داده و همه به خاتمی می خواستند رای بدند. در حقیقت این یعنی تمام کار ها بخاطر خاتمی ...

بازهم شکست خوردیم!

در حقیقت سایت یادی نیوز به نوعی اعتراف بر این کرد که در فتنه ی ۸۸ خودش عامل بسیار مهمی بوده است. اما قبل از آن گفته بود که ما شبانه روزی برای آقای خاتمی کار کردیم. الان ایشان رفته اند و ما را و کارهایمان را حساب نکردند. در حقیقت یکی از نویسنده ها چنین اظهار داشت که او را به رقص آورده اند و از او هرآن طور که خواسته اند کار کشیده اند.
البته نکته ی جالب این است که گویی ۸ سال بوده است که برنامه، برنامه ریزی شده بوده است!
این یعنی اینکه آقای خاتمی ۸ سال بوده است که می خواسته فتنه ۸۸ را بسازد!!!!!!!....

به هر حال، قصد از مرور فقط یک چیز خاص بود. تا به حال باید درآمدی برای دو نفر، آقای موسوی و خاتمی که چون معروفند داشته باشیم ولی درباره ی آقایان کرباسچی، مهدی کروبی، قالیباف، محسن رضایی، محمدعلی ابطحی، شهاب طباطبایی درآمدی نسبتا کامل تر داشته باشیم و درباره ی حزب اعتماد، حزب کارگران و روزنامه ی کارگزاران باید تحقیقی انجام بدهیم تا کمی بفهمیم حقیقت ۸۸ چه بود.