بسمه تعالی

۹ شهریور ۱۳۹۷


۸۸ - محمد خاتمی یک اصولگرا!


  1. امروز قصد دارم که سبک نوشتاریم را تا اطلاع ثانوی تغییر دهم. عنوان مورد نظر امروز و این نوشته محمد خاتمی رییس جمهور سابق ایران و روابط مرتبط به آن است.
  2. خاتمی، سید محمد متولد ۲۱ مهر ۱۳۲۲ استان یزد شهرستان اردکان است. بنیانگذار حزب روحانیان مبارز ( البته موسوی خویٔینی و کروبی نیز در بینان گذاری این حزب دست داشته اند) . همسر زهره صادقی، برادر آقایان سید علی خاتمی، سید محمدرضا خاتمی و خواهر سیده فاطمه خاتمی است.
  3. سید محمد خاتمی رییس جمهور دولت هشتم و پنجمین رییس جمهور ایران می باشد، ۷۴ سال دارد و در سال ۱۳۵۹ نماینده اردکان و طبق دستور روح الله موسوی خمینی رهبر بزرگ انقلاب اسلامی رییس و دبیرکل روزنامه ی کیهان که پیرو محافظه کاری بود شد!
  4. به مدت ۹ سال از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۷۰ وزیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به دست داشت. معاون فرهنگی ستاد فرماندهی کل قوا در طی جنگ تحمیلی ایران و عراق بود. از وظایف مهم او تبلیغ فرهنگی در این دوره بود. در سال ۱۳۷۱ مشاور رییس جمهور و رییس کتابخانه ملی شد. در سال ۱۳۷۵ توسط سید علی حسینی خامنه ( مقام معظم رهبری ) عضو انجمن شواری عالی انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی ایران شد. 
  5. تا سال ۱۳۷۶ اصولگرا پنداشته می شد درحالی که بعد از انتخابات با رای بالا وضیعت موجود در کشور بسیار به سود اصلاحات تغییر داد، یکی از رهبران بزرگ اصلاحات شد. در سال ۲۰۰۹ محمد خاتمی طبق مجله نیوزویک ۴ مرد قدرتمند مافیایی دنیا معرفی شد! [ مافیا: کسی که گروهی را طبق دلخواه و به اصطلاح خانواده ای را به مدریت خود به صورت غیرقانونی و با استفاده از قدرت بر سر کار می آورد]
  6. روح الله خاتمی، پدر سید محمد خاتمی، از روحانیون به نام بود. خاتمی نیز به همین علت دروس حوزوی را از کودکی دنبال کرد لکن در دوره ای فلسفه ی غرب را تحصیل و نظریه ای غرب زده به نام گفتتگو تمدن ها را ارایٔه و از انگلستان دکترای افتخاری گرفت. 
  7. در دهه هفتاد، سید علی خامنه ای رهبر بزرگ انقلاب برنامه ای بر اساس عذت اسلامی و مقاومت با تهاجم غربی ارایه کرد که خاتمی آن را کاملا رد کرد. 
  8. طبق اسناد موجود طی بیانیه هایی نوشته شده است که علمای حوزوی اعلام کردند که محمد خاتمی با مبانی اسلام مشکلاتی داشته و خواسته اصلاح آن ها دارد!
  9. من جمله از مهم ترین اسناد، کنفرانس برلین بود. طی این کنفرانس دولت اصلاحات با حزب اپوزیوسون جلسه ای برای رسیدن به نقطه ای مشترک برگذار کرد. [ اپوزیسیون از ریشه کلمه اپیزیت یا مخالف انگلیسی آمده که به حزبی است خواستار نابودی حکومت انقلابی جمهوری اسلامی ایران. ] لکن عنوان کنفرانس از قبل برای نظام انقلابی و مطبوعات مشخص بود لکن در جریان سخنرانی ها حزب کمونیست خواهان کارگران ایران به طور نیمه عریان و عریان کامل حاضر شد و طی این کنفرانس دولت اصلاحات و ۱۷ تن از اصلاح طلبان برخلاف آنچه برنامه ریزی شده بود با حزب اپوزیسیون مشارکت نمود که به صورت علنی خیانت حساب می شود. هرچند مقام معظم رهبری از این عمل بسیار ناراحت شد اما فرمان دستگیری نداد لکن مطبوعات طی بیانیه های متعدد و فرستادن نامه های مختلف به مقام معظم رهبری متقاضی مجازات دولت و ۱۷ تن شد که به دلیل بخشش رهبری، ۱۷ تن به مدت ۲ هفته در بازداشتگاه ماندند و سپس آزاد شدند. 
  10. البته حقیقت اعتراضات دانشجو که در زمان دولت خاتمی اتفاق افتاد و تحریف شد، بدین سان بود که هیچ نیروی داخلی با دانشجو ها در مرحله ی اول برخود نکرد لکن اعتراضات دانشجو های دیگر با دانشجو های معترض باعث وارد شدن صدمات فیزیکی به دانشجو ها و مسدوم شدن متعدد بود که نیروهای انتظامی و نظامی طی عملیاتی دانشجو های عامل اختشاشات را بازداشت و برای مدت زمانی کوتاه آنها را نگاه داشتند.
  11. البته طی اقداماتی، خاتمی پذیرفت که ایران حامی ترور های متعدد است! در دادگاه های آلمان ایران مجرم شناخته شده بود به اتهام کشتن دموکرات های کردستان یهودیان در آرژانتین! و همین طور حمله به پایگاه های آمریکا! در همین زمان اساس خطاب کردن تروریست بودن ملت ایران توسط آمریکا بخاطر حمایت از طالبان به صورت عمومی آغاز شد!
  12. البته اساس مذاکرات با آمریکا را نیز دولت خاتمی با ارایٔه فرضیه گفتگوی تمدن ها ریخته شد و طی این برنامه های امور خارجی با کشور های آلمان ایتالیا و اتریش ریخته شد. 
  13. طی مطالعه اسنادی و گفت و گوی محمد خاتمی با سی ان ان، ایران پذیرفت که تمام شرایط آمریکا را بپذیرد، لکن بعد از آن علی خامنه ای رهبر انقلابی انقلاب اسلامی هشدار داد و فرمود که این برنامه که موافقت با آمریکا باعث رفع تحریم خواهد شد توسط آمریکا انجام داده نخواهد شد. لکن اجباری بر دولت نکرد هرچند که این لحظه تحریف شده است. به هر حال دولت خاتمی با کمی جدایی از آمریکا، خبر داد که آمریکا رفع تحریم نخواهد کرد. تنها نتیجه ی مثبت این مذاکرات جلوگیری از تحریم بیشتر برای چند هفته بود!
  14. جالب است دانیم که محمد خاتمی همه چیز را بخاطر سختگیری رهبر دانست لکن بعد از مدتی آن را تکذیب کرد. 
  15. طی انتخابات ۸۸ از موسوی حمایت کرد و در عاشورای ۸۹ به اسلام توهین کردو بدین جهت ممنوع الرخوج شد ولی عفو شد.