بسمه تعالی


حزب کارگزاران


  1. حزب کارگزاران یا حزب اصلاحات مدرن ایران، یکی از حزب های در خط اصلاح طلبی است. این حزب توسط غلامحسین کرباسچی بنیانگذاری شده است که و توسط خود او مدیریت می شود.
  2. این حزب، مورد خوبی و طولانی است برای نوشتن اما باید از ۱۳۸۸ سخن بگوییم پس فقط باید فعالیت این حزب را در سال ۱۳۸۸ بنویسم
  3. حزب کارگزاران حزبی بود که از نزدیکان آن مرحوم! ساخته شده بود. این حزب در سومین سال ریاست جمهوری آقای مرحوم! ساخته و بنیانگذاری شده بود. این حزب در ۲۵ مرداد ۱۳۷۸ ساخته شده و رییس شورای مرکزی آن محسن هاشمی رفسنجانی است.
  4. این حزب قسمتی به نام کانون جوانان حزب نیز دارد.
  5. در حقیقت در سال ۱۳۸۸، هرچند کرباسچی طرفدار مهدی کروبی بود، این حزب از میرحسین موسوی دفاع کرد. لکن این حزب به گونه ای عمل می کرد که گویی طرفدار هم حزب میرحسین موسوی و هم مدافع مقام رهبری است. البته منظور این است که بیانیه های این حزب به گونه ای نوشته شده اند که گویی با یک سری افراد خاص مشکل دارند که مشخص نیست.
  6. به هر حال، فایٔزه هاشمی، هدایت آقایی، حسین مرعشی و روشنک سیاسی و آیدا مصباحی از افرادی بودند که بعد از فتنه ۸۸ دستیگر شدند.
  7. البته جالب است که بدانیم که این حزب درخواست داشته که جمهوری اسلامی اجازه ی اعتراضات را به مردم بدهد و بگذارد مردم تا زمانی که خسته شوند همه جا را نابود کنند.‬