بسمه تعالی


۱۴ شهریور ۱۳۹۷


 




پیش بینی سیمپسونز ماسونی!

                | کارتن سیمپسونز یا سمپسون ها که طولانی ترین سریال آمریکا است، ۱۸ سال پیش پیش بینی کرده بود که در سال ۲۰۱۶ رییس جمهور آمریکا دونالد ترامپ درحالی که پیش بینی این خبر بسیار احمقانه به نظر می رسید. دونالد ترامپ بازیگر و کشتیگیر و مجری برنامه بود و تا آن لحظه نه در ارتش حضور داشته است نه در هیچ پست دولتی دیگر

به نظر می رسد که امکان همیچین پیش بینی هایی به همراه دیگر پیش بینی ها برای یک شهروند ساده فیلم ساز غیرممکن باشد!




 



در قسمت ٬٬ همر بزرگ ٬٬ در سریال کارتونی سیمپسون ها می شنویم سرودی را که چنین است:


اون کیه که انگلیسو کنترل می کنه؟ اون کیه که پایین مترو اونو در دست داره؟ ما هستیم ما هستیم

اون کیه که آتلانتیک رو از صفحه نقشه محو کرده است؟ اون کیه که مریخی ها رو پنهان کرده؟ ما هستیم ما هستیم

اون کیه که نمی گذاره ماشین های برقی همه جا باشند؟ اون کیه که استیو گوتربرگ رو ستاره کرد؟ ما هستیم ما هستیم

اون کیه که آثار ملی رو دزدید از جلو چششون؟ اون کیه قهرمان هر شب اسکار را انتخاب می کنه؟ ما هستیم ما هستیم


۱- جایزه نوبل

در سال ۲۰۱۰، کارتن سیمپسون ها این واقعه را که پیروز نوبل اقتصاد در سال ۲۰۱۶ کیست را پیش بینی کرد. البته که این شدت حقیقی بودن پیش بینی ها عادی نمی باشد. به هر حال در سال ۲۰۱۰ این کارتن پیروزی بنت هولمستروم را پیش بینی کرد.


۲- دستگاه رایگیری معیوب

در سال 2008، در یکی از قسمت‌های سیمپسون ها هامر به عنوان محبوب‌ترین شخصیت کارتون، در تلاش بود در انتخابات ریاست جمهوی آمریکا به باراک اوباما رای بدهد، اما یک ماشین رای‌گیری خراب سبب شد رای وی چیز دیگری ثبت شود.! 4 سال بعد از این اتفاق، مسئولان ستاد انتخابات مجبور شدند یک دستگاه رای‌گیری در پنسیلوانیا را تعویض کنند، چرا که معیوب بودن آن سبب می‌شد رای مردمی که باراک اوباما را انتخاب می‌کردند به نفع رقیب جمهوری‌خواه وی یعنی میت رامنی (Mitt Romney) ثبت شود!


۳- بیماری ابولا

مردم هنگام خواندن این مطالب شاید زیاد برایشان جالب نباشد، لکن اگر عنوان یک قسمت مربوط به بیماری واگیری کشتار جمعی باشد کمی فرق دارد! اگر قرار باشد این بار پیش بینی درباره ی بیماری واگیر دار ابولا باشد که هزاران تلفات داده است، خیلی ها این پرسش را مطرح می کنند که سازندگان سیمپسون ها این را چگونه می دانستند و اصلا چرا نگفتند؟ و ساده تر و صریح تر به این نتیجه می رسند که این بیماری نیست، یک کشتار دستجمعی است!!!


۴- کشف معامله هیگز!

برای بسیاری این مسیٔله اثبات می کند چیزی در این فیلم پیش بینی نشده است.  شما شاید بتوانید بالایی ها را پیش بینی کنید ولی آیا ممکن است یک نفر یک معامله ریاضی شمیی را همین طوری از روی شانس پیش بینی کرد؟ نمی شود، پس این ها حتما مساله را حل کردند، درست است حل کرده اند، پس اگر کرده اند چرا ۱۳ سال بعد باید این معماله حل می شد!!!


۵- حمله ببر

زیگفرید و روی (Siegfried & Roy) در یک دوره محبوبیت بسیار زیادی داشتند و مردم از تماشای نمایش‌های جذاب و جادویی آن‌ها به وجد می‌آمدند. در یکی از قسمت‌های سیمپسون ها زیگفرید و روی حین اجرای نمایش در یک کازینو، توسط یک ببر سفید تعلیم داده شده مورد حمله قرار گرفته و زخمی شدند.


در سال 2003، روی هورن زیگفرید و روی حین اجرای نمایش زنده، توسط یکی از ببرهای سفید خود مورد حمله قرار گرفتند! روی از این حادثه جان سالم به در برد، اما زخم‌های وحشتناکی بر روی بدن وی باقی ماند.


۶- نامه ی ۵۰ ساله ی فرد ۳۰ ساله!

در سال 1991، در یکی از قسمت‌های سیمپسون ها رینگو استار از گروه راک بیتلز، به نامه یکی از طرفداران خود پاسخ داد که چندین دهه قبل نوشته شده بود. در سپتامبر سال 2013، دو طرفدار گروه موسیقی بیتلز، از پائول مک‌کارتنی (عضو دیگری از گروه افسانه‌ای بیتلز) پاسخی به یک نامه دریافت کردند. در کمال تعجب مشخص شد نامه مذکور، 50 سال قبل ارسال شده بود. این نامه‌ سال‌ها بعد از مفقود ماندن، درون یک ماشین و توسط یک تاریخ‌دان کشف شده بود.

اصلا این طور چیزی ممکن است؟؟؟؟؟


البته این جزییات معروف و همه جا هستند درحالی که سیمپسون ها قسمت هایی را نیز انتشار کرده که به فروپاشی یونان، جنگ ها و از همه مهمتر به ۱۱ سپتامبر اشاره کرده است ولی این قسمت ها بعدا کاملا حذف شده اند به جز در ذهن های مردمی که آنرا دیده اند!