بسمه تعالی

۲۵ شهریور ۱۳۹۷

معلم آمریکایی برای تامین مخارج خود پلاسمای خونش را می فروشد!

مجله تایم آمریکا

طبق گزارشی که در ۳۱ آگوست آماده و در تاریخ ۱۶ سپتامبر توسط مجله معروف تایم آمریکا چاپ شد،  یعنی مورخه ۲۴ شهریور ۱۳۹۷، که این گزارش دیروز در دیدگاه یک مسلمان آماده و امروز نوشته می شود، معلمی آمریکایی اعلام کرده بود که برای تامین مخارج خود می بایست پلاسمای خون خود را بفروشد و این نکته باعث شد تایم به مراکز دیگری برود و مشکلات را برسی کند و سپس توانست با ۳ معلم دیگر که به جز یکی همه زن بودند حرف بزند و بدین جهت گزارشی ارایٔه کرد.


هوپ برون ( Hope Brown ) معلم آمریایی با مدرک ارشد و ۱۶ سال سابقه کار مجبور است با فروش پلاسمای خونش هر هفته دو بار و فروش لباس هایش ۶۰ دلار به دست آورد. این پول را برای صورت حساب های دولتی و اقساط ماشینش خرج می کند، دوندگی و در جا زدن در این چاله اجتماعی کار هر روز او شده است.

۲۰ سال است که مدرک ارشدش را گرفته و قبل از آن که در دبیرستان متوسطه دوره اول کار می کرد، پس از آن در دبیرستان تاریخ تدریس می کند. او از ۴ صبح ( وقت شروع مدرسه در آمریکا ۱۰ صبح است ) تا ۴ بعد از ظهر کار می کند، او در یکی از مدارس کنتاکی آمریکا با نام ورسیلرز تاریخ تدریس می کند، لکن بخاطر کمبود مخارج مجبور است در روپ آرنا ( روپ آرنا در اصل مرکز خرید است لکن همان طور که از نامش مشخص است در گذشته و همین طور الان یک مرکز بوکس و بسکتبال بوده است ) قسمت آهن آلات و همین طور جمیعت را مدیریت می کند، او همین طور با شوهرش یک گروه گردشی تاریخی را برای پول اضافه مدیریت می کند، یعنی وی ۴ شیفت کار می کند!!! شیفت اول معلمیش، شیفت دوم مدیریت آهن آلات، شیفت سوم مدیریت مهمانان، شیفت چهارم مدیریت گروه گردشگری!

٬٬ من واقعا عاشق تدریس کردن هستم! ٬٬ این سخن زن ۵۲ ساله آمریکایی معلم است که در ادامه می گوید ٬٬ هرچند ما برای آن چه می کنیم پول کافی کسب نمی کنیم ٬٬

طبق گزارشی از آریزونای آمریکا تا اوکلاهومای آن ۶۰ راهپیمایی اعتراضی معلمان اتفاق افتاده است، طی گزارشاتی از سال ۱۹۹۰ معلمان آمریکایی دچار مشکلات حاد اقتصادی شده است. هرچند دانش آموزان آمریکایی از نظر امکاناتی غنی هستند اما از نظر فرهنگی دچار مشکل شده اند.

معلمان آمریکایی طی ۲ سال اخیر ۸۰ هزار دلار کمتر از سال های قبل باید کسب کنند، یعنی اینکه بودجه وزارت آموزش آمریکا برای حقوق معلمان ۸۰ هزار دلار برای هرکدام کمتر شده است که این مبلغ هر ساله از حقوق آنان کمتر خواهد کرد.

در سال ۱۹۹۴ معلمان با ۱۰ سال سابقه  آمریکایی از کارگران با ۱ سال سابقه  ۱.۸ درصد کمتر حقوق می گرفته اند، در سال گذشته، ۲۰۱۷، این آمار به ۱۸.۷ درصد رسیده است ( منبع : موسسه اقتصادی سیاسی چپ آمریکا ( EPI: Econimic Policy Institute ) این وضیعت در دهه اخیر در آمریکا در ایلاتی مانند اوکلاهوما وخیم تر شده است، ۸ هزار دلار از حقوق سالانه معلمان این ایالت کم شده است. در آریزونا نیز ۵ هزار دلار کم شده.

این درحالی است که سه معلم دیگر می گویند که وضیعت تحصیلی وخیم شده و دانش آموزان پیش از پیش دارند کم می شوند، و بسیاری این وضیعت را نتیجه جنگ های متعدد فرهنگی در آموزش می دانند. در ویرجینیای غربی ۲ هزار معلم اعتراضات گسترده ای انجام داده اند. نسبت به سال ۲۰۱۶ معلمان ویرجینا ۴۵ هزار دلار ضرر کرده اند و ۸۶ هزار دلار از بودجه آموزشی این ایالت برای معلمان کم شده است.

یکی از معلمان اعلام کرده شوهرش شب ها را نمی خوابد و کار می کند درحالی که او اتاقی برای پسرش ندارد!

محمد امین حجازی